saját készítésű fürdőgolyó

Mostanában egyre inkább érdeklődőm a házi készítésű, természetes kozmetikumok iránt és mivel ez a nagy hideg, ami kint van mostanság nagy, forró fürdőkre csábít, az elmúlt napokban fürdősót és fürdőgolyókat "gyártottam". Fürdőgolyót eddig is szívesen használtam, mert imádom, ahogy kellemes  és illatos pezsgőfürdővé változtatja a kádat, és ez a jó érzés csak fokozódik, ha saját magunk által készített, pontosan ismert összetevőket tartalmazó és a kedvenc illatkombinációnkkal illatozó fürdőgolyókat használjuk ehhez. A recept ráadásul egyszerűen beszerezhető összetevőket tartalmaz, így tényleg bárki elkészítheti. Kiváló ajándéknak is!

Hozzávalók (2 darabhoz!):
50 g szódabikarbóna
25 g citromsav
25 g kukoricakeményítő
kb. 15 g mandulaolaj (lehet olívaolaj, jojobaolaj, szőlőmagolaj, stb. is, vagy olvasztott állapotban szilárd vaj, pl. shea vaj, vagy kakaóvaj is)
tetszőleges illatú és mennyiségű (nem allergizáló) illóolaj, én 20 csepp narancsolajat használtam.

Az elkészítése nagyon egyszerű: először jól elvegyítjük a szilárd összetevőket, majd hozzáadjuk olajat, amiben előzőleg elkevertük az illóolajakat. Az egészet jó alaposan összegyúrjuk. Amennyiben szükséges, nagyon kicsi olajat még tehetünk hozzá. Ezután következhet a formázás. Vagy egyszerűen golyókat formálunk belőle nagyon erősen összenyomkodva, hogy száradásnál ne repedjen meg, vagy megfelelő méretű, tetszőleges formájú és mintájú formába nyomkodjuk szintén jó erősen, majd pedig kirázzuk belőle. Én a gyerekek egyik formaválogató játékából kölcsönöztem a formámat. Ha ez kész, nincs más dolgunk, mint egy nyugodt, száraz és meleg helyet keresni a fürdőgolyóinknak és várni 2-3 napot, amíg kiszáradnak.

Lehet díszíteni is őket bármilyen növénnyel, amiben kellemes lehet megfürdeni, vagy különféle természetes vagy ételszínezékekkel. Én készítettem egyet szárított levendulavirágot keverve bele az olajok hozzáadása előtt, egyet pedig vérnarancsos gyümölcstea fűvel.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...