gyümölcssavas hámlasztás kíméletesen, házilag

A gyerekek miatti kialvatlanság és a téli szürkeség nyomot hagyott az arcomon, fakóbb, gyűröttebb és "kérgesebb" lett. Erre nagyon jó gyógymód a gyümölcssavas, AHA-savval történő hámlasztás. Emlékszem, hogy milyen gyönyörű volt a bőröm az esküvőnk előtt, amikor végig csináltam egy ilyen kúrát. Először kb. 10 napig otthon kellett egy  gyengébb gyümölcssavas kencével kenegetni magam, majd az előkészítés után a kozmetikus ráment  egy nagyon magas koncentrációjú anyaggal. Hát erre nekem most sem időm, sem pénzem nem volt, meg már ezeket a drasztikus megoldásokat is kerülöm, ha lehet. Akkor jutott eszembe az almaecet, ami tulajdonképpen gyümölcssav és amit - egyéb kozmetikai és egészségügyi célra - mindig tartok otthon és az, hogy anyukám anno mindig ezzel mosta le az arcát, ami ettől szép puha és élettel teli lett és nem kiabált hetente kétszer arcradírozásért, a krémeket pedig a finom és rendszeres hámlasztó hatása miatt csak úgy szürcsölte be. És akkor el is készítettem az én arclemosómat, amibe az almaeceten kívül még tettem egy kis mézet és szőlőmagolajat is. Már két hete használom reggel és este, és egyszerűen fantasztikus. A már leírt tulajdonságain kívül felpezsdíti és üdévé varázsolja az ember arcát. Pont ma kellett újabb adagot csinálnom belőle, innen jött az ötlet, hogy megosztom a receptet is.



Hozzávalók:
2 ek.almaecet
1 ek. szőlőmagolaj
1 ek. méz
Az egészet jól elkeverjük és kis üvegbe öntjük. Rendszeres használat mellett biztos, hogy semmi baja nem lesz addig, amíg elfogy ez a mennyiség. Reggel és este a smink lemosása után bekenjük vele az arcunkat és hagyjuk hatni 10-15 percig, majd leöblítjük.

2 megjegyzés:

... írta...

Nagyon tetszik a blog! Éppen most láttam, egy kupont egy oldalon, amivel akciós az almasavas hámlasztás, de rá kellett jönnöm, hogy egy alkalom valószínűleg nem sokat ér, több alkalom pedig még így is drága. Ezért örülök, hogy találtam ezt a cikket, ki fogom próbálni :)

Szupermammi írta...

Nagyon örülök! Pont most van az ideje a gyümölcssavas kúráknak, remélem, Neked is beválik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...