könyvkötés házilag II.

Tegnap sikerült befejeznem az első könyvem kötését. A nagy munkában sajnos nem dokumentáltam az egyes fázisokat fényképpel, úgyhogy csak a kész könyvről tudok képeket feltenni. Az egyes lépések viszont még dióhéjban a következők voltak. A varrás befejezése után a szalagokat levágtam úgy, hogy kb. csak egy cm-re lógjanak ki, majd hozzá ragasztottam őket az első és az utolsó laphoz, és lesúlyozva hagytam száradni. Ezután két deszka közé összeszorítva bekentem végig a gerincet ragasztóval, ismételt száradás után pedig egy kis vékony anyaggal (ráragasztva azt is) befedtem a gerincet úgy, hogy az rálógjon az első és utolsó lapra is, takarva a szalagot. Amikor ez is megvolt, a szalagból ragasztottam a gerinc felső és alsó szélére keresztben egy darabot (ez látszik, amikor felülről, vagy alulról benézünk a kész könyv gerince alá). A száradások közben kiszabtam vastag kartonból a két fedlapot (fél cm-rel magasabbra és ugyanolyan szélességűre, mint az összefűzött könyv) és a borító gerincét (szintén fél cm-rel magasabbra és a gerincnek megfelelő szélességűre), és kis darab ragasztós papírral rögzítettem őket egymáshoz úgy, hogy a gerinc mindkét fedlaptól fél cm távolságra legyen. Ezután ezt (ráragasztva azt) beborítottam a kicsit nagyobbra vágott anyaggal, behajtogatva a borító belsejére a kilógó széleket. Végül a borító belsejére elől is és hátul is ráragasztottam (takarva a behajtott anyagot) a könyv első és utolsó lapját, majd becsuktam a könyvet és egy éjszakára jól lesúlyoztam. Íme a kész mű:





Sajnos tegnap éjfélkor nem látszódott, hogy nagyon ráfért volna az anyagra egy vasalás, meg azt gondoltam, hogy a ragasztótól majd szépen kisimul az anyag, és sajnos a ragasztó erre a fázisra nem volt túl alkalmas, mert átütött az anyagon (ami még nem is gond), és száradás után is látszódik a folt. De ezekkel majd még próbálok valamit kezdeni. Legközelebb pedig vagy másik fajta ragasztóval próbálkozom, vagy nem anyaggal, hanem csomagolópapírral vonom be a kartont. De ahhoz képest, hogy először csináltam ilyet, én elégedett vagyok az eredménnyel. Már el is kezdtem olvasni!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...