névnapi muffin


Férjem névnapjára készítettem ezt a muffint. A tésztája a Tündértortákénak megfelelően készült, de most tettem a tésztába kandírozott citrus gyümölcsöket, majd megkentem a leskalpolt tetejüket egy kis sárgabaracklekvárral és erre helyeztem a kinyújtott, kiszaggatott és betűkkel "kidíszített" fondant lapokat.

A mézes fondant receptje a következő (természetesen a 12 muffinhoz nem kellett ennyi, de a megmaradt fondant jó sokáig eláll, és nekem vannak a maradékkal további terveim):

Hozzávalók:
50 dkg porcukor
1 ek. zselatin
6 ek. víz
1 ek. margarin
2 ek. méz
2 ek. étkezési keményítő

A fondantot úgy készítjük, hogy a zselatint a vízben gőz fölött feloldjuk, majd beletesszük a margarint és a mézet, és kicsit tovább melegítjük, majd levesszük a tűzről és a tálba szitált porcukorhoz adjuk úgy, hogy egy lyukat ásunk abba. A porcukorral ezután fokozatosan keverjük össze a zselatinos vizet először fakanállal, majd a kezünkkel dagasztva azt. Ha túl híg, teszünk még hozzá porcukrot, ha pedig pihentetés után túl kemény, margarinos kézzel átgyúrva puhítunk rajta. Dagasztás után a kívánt színre színezzük ételfestékkel. Dagasztás után minimum pár óra hosszáig folpackba csomagolva pihentetjük felhasználás előtt.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...